Hjälp vid skada – kontakta oss direkt!

När olyckan är framme kan frågorna vara många, kontakta då oss direkt så hjälper vi till med skadeanmälan och andra administrativa uppgifter. I vår anläggning i Sundsvall har vi en modern och fräsch skadeverkstad och vår målsättning är att ha korta väntetider och ge bästa tänkbara service.

Genom vårt samarbete med försäkringsbolagen underlättar vi i största möjliga mån för våra kunder.

Länkar till försäkringsbolag:
Volvia
Länsförsäkringar
Folksam
Trygg Hansa
If
Aktsam

Skadeanmälan

Redan på olycksplatsen eller så snart som möjligt efter olyckan, bör du fylla i en skadeanmälan.

Ladda ner blankett för skadeanmälan här (PDF)

Är en motpart inblandad i skadan?

  • Fyll i skadeanmälan så korrekt som möjligt på plats.
  • Var noga med underskrifterna på första sidan.
  • Tänk på att tillkalla polis om ni är oense om vem som är vållande till skadan.

Vem skickar skadeanmälan till försäkringsbolaget?

Antingen kan du själv skicka in skadeanmälan till försäkringsbolaget eller så hjälper vi dig gärna när du kommer till oss och gör en skadebesiktning.

Vad gör jag om jag inte kan köra bilen?

Kontakta en bilbärgare så kör denna person både bilen och dig till oss. Har du behov av hyrbil hjälper vi också till med det.

Vad bör jag tänka på vid skadebesiktning?

Har du själv skickat in skadeanmälan och fått en bekräftelse eller ett skadenummer av försäkringsbolaget vill vi gärna att du tar med detta när vi skall göra en skadebesiktning på din bil.

Hos Bilbolaget kan du alltid vara säker på att arbetet kommer att göras professionellt och fackmannamässigt utifrån Volvo, Ford, Renault, Mercedes och Dacias riktlinjer och kvalitetskrav. Vid behov kan vi också hjälpa till med hyrbil.

Våra öppettider är kl. 7.00-17.00. Är du osäker på vad du ska göra eller har fler frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med våra skadereglerare.

Vår skadeverkstad ligger på Enhörningsvägen 22, Kuben, ca 2 km från centrala Sundsvall.